bubbles-herfsttour-2022.reismee.nl

najaarstour 2022 ten einde.

Donderdag 17 november 2022:Af en toe een buitje op weg naar Frankrijk. Op de camping in Urrugne zijn voor de nacht 40 plekken bezet, toch best veel voor november. In de nacht regen, maar gelukkig weer droog kunnen vertrekken. Nu en dan een buitje onderweg naar Bordeaux. In Bordeaux een broodje gegeten en even in een heel groot winkelcentrum rondgekeken. Dan verder naar Poitiers, onderweg weer nu en dan een bui en in Poitiers lange files voor meerdere tankstations. Bij een ander tankstation hing een bord dat de premium diesel op was. Wij moesten ook tanken, dus netjes aansluiten in de rij.

Daarna zijn we gaan eten in een aardig restaurant genaamd ”La Taverne”; We hebben daar ooit eerder gegeten en dat was goed bevallen, deze keer ook heerlijk gegeten en aansluitend gaan overnachten bij Lac de Saint-Cyr. Het was er niet druk: we waren met 3 campers voor de nacht. In de nacht wel een bui en woensdagmorgen een mooie regenboog, maar we zijn toch weer droog kunnen vertrekken naar Arras. Een lange rit naar Arras en rond Parijs druk op de wegen. Overal nog bladeren aan de bomen met mooie herfstkleuren. We kwamen net ten zuiden van Arras langs 3 grote, goed onderhouden oorlogskerkhoven, ws. gesneuvelden uit de 1e wereldoorlog. In Arras was de camperplaats voor 90% bezet.

Het heeft heel de nacht hard gewaaid en veel geregend, maar we hebben toch redelijk geslapen.

Vanmorgen was het heel erg druk op de weg naar Lille, veel file, waarschijnlijk mede door het slechte weer. Wij hebben nog redelijk kunnen doorrijden. Lunch in Belgie vinden we meestal niks, dus gingen we in Tourcoing(Frankrijk) naar een groot winkelcentrum om een belegd stokbrood te kopen, dat wilden we dan tegen lunchtijd in Belgie opeten. Parkeren bij die winkelcentra is vaak lastig door hoogtebalken om vrachtverkeer en campers? te weren. We vonden een parkeerplek voor Boulanger, handig, dicht bij broodjes. Helaas bleek Boulanger een enorme elektronicazaak. Uiteindelijk toch nog een echte boulanger(bakker) gevonden voor ons belegd broodje.

Bij Antwerpen werd heel de morgen een uur en meer vertraging beloofd, dus vanaf Gent zijn we naar Terneuzen gereden. Onderweg bij een tankstation koffie gehaald en in de camper geluncht. De reis via Terneuzen is een paar kilometer meer, maar in elk geval geen files. De dwarsliggende zekering is niet meer stuk gegaan, de oorzaak lijkt verholpen. Na bijna 6000 km in 58 dagen zijn we weer thuis. Thuisgekomen doet de verwarming het wel, maar warm water is er niet. De monteur heeft helaas pas vrijdagmiddag tijd om te komen. Welkom thuis ofzo.

Godelive

Welkom thuis toch maar, jullie zijn veilig thuis gekomen. Of met koud water wassen of waterkoker aan. Blijft even improviseren.?? Hopelijk vanmiddag warm water. Succes!
Groetjes van ons allebei

Bart Schellius

Gelukkig weer veilig thuis, hopelijk is de warmwatervoorziening weer snel in orde.
Groetjes en tot snel.

Paul

Hey Martine en Thieu,

Bien venue en Hollande .....
Dat was me weer wel een trip zeg, Die camper van jullie , ook al is het de jongste niet meer ,doet het toch nog prima.
Jullie hebben ook het slechte weer mee gebracht, dat is wat minder ! Had je wel daar kunnen laten.
Dat het water niet zo warm is heeft ook weer zijn voordeel , .................zul je waarschijnlijk niet zo lang douchen. Het was een mooie reis om te volgen , vond het ook leuk.. Maar zoals het spreekwoord zegt " oost west thuis best " zal dat ook wel voor jullie gelden hoe vaak en hoe lang je ook weg gaat . Salutations Paul

Hilde

Weer veilig thuis na een mooie reis.
We zien elkaar snel.
Tjeu sowieso.