bubbles-herfsttour-2022.reismee.nl

Naar Spanje

Zondag 25 september 2022: Het was muisstil vannacht, geen regen, vanmorgen geen slagboomproblemen bij het verlaten van de camperplaats. Via allerlei binnenwegen en door dorpjes naar

Saint-Palais-sur-mer gereden. Een plaats iets ten noordwesten van Bordeaux. Onderweg vele velden met een soort mini mais of mini zonnebloemen. Veel andere velden zijn leeg na de oogst van iets en wachten op bewerking. De beoogde camping zei dat ze gesloten waren, we hadden er wel gewoon kunnen binnenrijden en vervolgens ging de receptie na bellen van een gast bijna een half uur te laat open. We zijn dan naar Domaine de Bernezac gereden, we stonden daar ook in het voorjaar enkele dagen. Domaine de Bernezac stond eigenlijk vol, vooral door een groep van 50 Franse campers. Hij vond nog een kleine plek voor ons waar we heel blij mee zijn. De franse groep vierde de laatste reisdag in een grote tent op een veld met veel drank en eten. Onze tijdelijke Duitse buren bezetten de voorlaatste vrije plek. Wij hebben er samen een borrel op gedronken in het zonnetje dat hier lekker scheen vandaag.

We zijn in het dorp gaan eten bij La Regaline, een klein restaurant met prima vriendelijke service en heerlijk eten.

Maandag 26 september 2022: Onze 42e trouwdag en tevens reisdag. Wisselend bewolkt, maar aangenaam van temperatuur en droog. Niet druk op de weg. Helaas wel weer die probleemzekering stuk na een aantal gereden kilometers. Probleem dus niet opgelost en nog steeds de veroorzaker niet duidelijk. Heel vervelend, zeker omdat de richtingaanwijzer bij een kapotte zekering niet werkt. Onderweg niks gezien van de branden die in deze streek eerder voor veel problemen hebben gezorgd.

Eenmaal in Urrugne bleek de camping matig bezet, We staan dus nu op de plek van onze keuze. Te voet even om boodschappen geweest, alle personeel in de Leclerc supermarkt werkt met mondmaskers op. Vervolgens nog lekker in de zon kunnen zitten. Vanaf 17.00 regelmatig een bui.

Dinsdag 27 september 2022:Afgelopen nacht veel fikse regenbuien gehad. Ook vanmorgen nog regen. Eenmaal in Spanje klaarde het langzaam op en verdween de regen bij Vittoria-Gasteiz. Onderweg meerdere velden met overrijpe uitgebloeide mini zonnebloemen. Velden mini-mais hebben we ook al gezien. De herfst is ook hier aanwezig, mooi gekleurde bladeren overal. Net na het middaguur reden we de camping in Burgos op. De camping was goed bezet, maar een plek was snel gevonden. Vandaag bleef de zekering in de camper heel de rit heel.

Per fiets naar het centrum van Burgos gegaan. Je kunt vanaf de camping een fiets- of wandelpad langs het water volgen tot in het centrum. Het was niet echt druk in het centrum, overal wel mensen, maar veel plek voor iedereen, ook op de terrassen. Veel Pelgrims op weg naar Santiago-de-Compostella met rugzak en sint-Jacobsschelp in de stad. Glas wijn of bier voor minder dan 2 euro op de terrassen. Veel zon en af en toe een wolk, aangenaam weer.

Ben

Weer een leuke verslaglegging ?.

Wim.

Gefeliciteerd met jullie trouwdag.
Kan er geen zwaardere zekering in?
Goede reis. Gr. Wim.

Martine Winkelmolen

Dank je wel Wim. Een zwaardere zekering was al geprobeerd, sneuvelde ook razendsnel.